SPARA DATUMEN: 3 och 4 oktober 2017Hansa Medicals kapitalmarknadsdagar i Stockholm och London

Hansa Medical AB (Nasdaq Stockholm: HMED), ett biopharmabolag med inriktning på innovativa immunmodulerande enzymer, kommer att vara värd för kapitalmarknadsdagar för investerare, analytiker och media i Stockholm tisdag 3 oktober, klockan 13:00 - 17:00, och i London onsdagen den 4 oktober kl. 12.00 BST (13:00 CET).

Kapitalmarknadsdagen i Stockholm hålls i Wallenbergsalen vid IVA Konferenscentrum, Grev Turegatan 16, och kapitalmarknadsdagen i London hålls på FTI Consulting, 200 Aldersgate, EC1A 4HD. Båda evenemangen kommer att webbsändas.

För presentationen står Hansa Medicals ledning och några av de världsledande medicinska experterna inom transplantation.

Fullständiga detaljer kommer att offentliggöras framöver.

Om du önskar anmäla dig redan nu, vänligen anmäl dig till Annika Nielsen på e-mail: annika.nielsen@hansamedical.com, för evenemanget i Stockholm och till Hanna Skeppner på e-mail: hanna.skeppner@fticonsulting.com, för London-evenemanget.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 augusti 2017 kl.08:00.

Hansa Medical AB (Publ)
Mobil: +46707175477

Göran Arvidson, VD

Cord Communications, Stockholm
Lars Wahlström
Mobil: +46 73 434 0771

FTI Consulting, London
Julia Phillips / Stephanie Cuthbert / Hanna Skeppner: +44 203 727 1000

Hansa Medical är ett biopharma-bolag som utvecklar innovativa immunmodulerande enzymer för behandling av transplantation och akuta autoimmuna sjukdomar. Bolagets primära läkemedelskandidat IdeS, ett enzym som eliminerar IgG-antikroppar, är i sen klinisk utvecklingsfas för behandling av njurtransplantationspatienter, med betydande potential även vid transplantation av andra organ och vävnader samt vid behandling av akuta autoimmuna sjukdomar. I bolagets utvecklingsportfölj finns även ytterligare lovande läkemedelskandidater. Under projektnamnet NiceR utvecklas nya innovativa enzymer för eliminering av immunglobuliner i syfte att möjliggöra upprepad dosering vid autoimmuna skov samt inom onkologi. Bolaget är baserat i Lund och aktien (ticker: HMED) är noterad på Nasdaq Stockholm.