Handeln i HANZAs aktier inleds i dag på Nasdaqs huvudlista

HANZA Holding AB (publ) – Nordens första tillverkningsstrateg – upptas idag till handel på Nasdaq Stockholm

Aktien kommer att handlas på Nasdaq Stockholms Small Cap-segment med oförändrat kortnamn (HANZA) och ISIN-kod (SE0005878543). Det har inte skett någon kapitalanskaffning eller emission av nya aktier i samband med listbytet, och aktieägare i HANZA behöver inte vidta några åtgärder. Prospektet som har publicerats i samband med listbytet finns tillgängligt på bolagets hemsida www.hanza.com .

Erik Stenfors, VD, Tel: 0709 50 80 70, mail: erik.stenfors@hanza.com
Lars Åkerblom, CFO, Tel: 070 794 98 78, mail: lars.akerblom@hanza.com
_________________________________________________________________________________________________________

HANZA moderniserar och effektiviserar tillverkningsindustrin. Genom att samla olika tillverkningsteknologier lokalt skapar vi kortare ledtider, mer miljövänliga processer och ökad lönsamhet åt våra kunder. HANZA grundades 2008 och omsätter idag 1,8 miljarder SEK med verksamhet i Sverige, Finland, Estland, Polen, Tjeckien och Kina. Bland HANZAs uppdragsgivare finns ledande bolag som ABB, Perkin Elmer, Atlas Copco och Kone. Läs mer på www.hanza.com