HANZA rekryterar platschef till Electronics Årjäng

Till elektronikfabriken i Årjäng har man rekryterat in en ny platschef

HANZA har anställt Andy von Essen som platschef för HANZA Elektromekan i Årjäng. Andy kommer närmast från Davab Elektronik och Arvika Industrikablage där han arbetat som VD sedan 2010. Andy har en lång erfarenhet inom tillverkningsindustrin från företag som Kongsberg Automotive och TVAB (Idag AQ Wiring systems)

”Det skall bli mycket roligt att bli en del i en stor tillverkningskoncern som HANZA med ett brett erbjudande till sina kunder ” säger Andy von Essen ”Mitt största fokus som platschef kommer vara att jobba med effektiviseringar, lean-program och skapa långsiktig, lönsam tillväxt.”

”Andy passar väl in i vår organisation och besitter de kvalitéer som jag vill att mina platschefer skall ha; driv, optimism, framåtanda och engagemang” säger Gerd Levin-Nygren, Divisionschef HANZA Electronics. ”Det känns jätteroligt att fått Andy med i HANZA.”

Andy tillträdde sin nya position den 22 april 2013.

För mer information, kontakta oss gärna:

Gerd Levin-Nygren, Divisionschef Mechanics, email: gerd.levin@hanza.com , tel: 0708-11 68 48

Thomas Lindström, Vice President Sales & Marketing, email: thomas.lindstrom@hanza.com , tel. 0702-98 39 39

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

HANZA är en av de ledande kompletta kontraktstillverkarna i Norden inom mekanik (tunnplåt och maskinbearbetning) och elektronik (PCBA samt kablage). Koncernen har tillverkningsfabriker i Sverige, Finland, Estland, Polen, Slovakien och Kina. HANZA koncernen omsätter ca 1.3 Miljard SEK och har 1100 anställda.

HANZA erbjuder även slutmontage och boxbuild av produkter med kundanpassade lösningar för sourcing och logistik.
För mer information, besök gärna vår websida: www.hanza.com

Citat

Andy von Essen