HANZA utsedd till årets leverantör av 3M

Tillverkningsstrategen HANZA Holding AB (publ), noterat på Nasdaq Stockholm, utnämndes idag till Supplier of the Year av den multinationella koncernen 3M vid en leverantörskonferens i Langenthaal, Schweiz.

”Vi är stolta och hedrade över den här utmärkelsen som sker i skarp konkurrens med andra välrenommerade samarbetspartners till 3M”, säger Thomas Lindström, Senior Vice President, Head of Business Solutions på HANZA. "Utmärkelsen är en bekräftelse på att HANZA:s unika, klusterfokuserade affärsmodell skapar högt kundvärde.”

HANZA är tillverkningspartner till 3M sedan ett antal år tillbaka inom området elektronik och mekanik och har vuxit kraftigt de senaste åren.

Utmärkelsen motiverades på följande sätt:

”De har lyckats uppnå 100% kvalitet trots hög volymproduktion och sätter även värde på vårt samarbete via program för att optimera kostnaderna. De fokuserar på hållbarhet och innovation, och genom att även visa en hög flexibilitet skapar de långsiktiga fördelar för 3M, vilket vi uppskattar.”

3M, med huvudkontor i Saint Paul, Minnesota, USA, är en multinationell koncern med cirka 100 000 anställda internationellt som erbjuder över 50 000 olika produkter inom bland annat grafiska och optiska system, elektro- och telekommunikation, samt kontorsmaterial.

Thomas Lindström, Senior Vice President, Head of Business Solutions, Tel: 0702 98 39 39, e-post: thomas.lindstrom@hanza.com

HANZA moderniserar och effektiviserar tillverkningsindustrin. Genom att samla olika tillverkningsteknologier lokalt skapar vi kortare ledtider, mer miljövänliga processer och ökad lönsamhet åt våra kunder. HANZA grundades 2008 och omsätter idag 1,8 miljarder SEK med verksamhet i Sverige, Finland, Estland, Polen, Tjeckien och Kina. Bland HANZAs uppdragsgivare finns ledande bolag som ABB, Epiroc, Getinge, Saab Defense och Siemens. Läs mer på www.hanza.com

Aktierna i HANZA är listade på Nasdaq Stockholm.