Ökning av aktiekapital och antal aktier i HANZA Holding AB (publ)

HANZA Holdings apportemission om 1 800 000 aktier som genomfördes i samband med förvärvet av Suomen Levyprofiili Oy (SLP) registrerades hos Bolagsverket den 1 april 2021. Bolagets registrerade aktiekapital ökade därmed med 180 000 SEK och uppgår till 3 577 993 SEK. Det totala antalet aktier i HANZA Holding AB (publ) uppgår per den 30 april 2021, den sista handelsdagen i månaden, till 35 779 928 stycken. Endast ett aktieslag finns.

Erik Stenfors, VD, Tel: +46-70 950 80 70, e-post: erik.stenfors@hanza.com
Lars Åkerblom, CFO, Tel: +46-70 794 98 78, e-post: lars.akerblom@hanza.com

HANZA grundades år 2008 och omsätter sedan 2019 över 2 miljarder kronor. Bolaget har egna produktionsenheter i sju länder; Sverige, Finland, Tyskland, Estland, Polen, Tjeckien och Kina.