Thomas Lindström lämnar HANZA

HANZA Holding AB (publ), en tillverkningsstrateg noterad på Nasdaq Stockholm, meddelar i dag att Thomas Lindström, Head of Business Solutions & Marketing, avser att på egen begäran lämna sin tjänst senast under det tredje kvartalet 2020.

"Thomas har bidragit till HANZAs utveckling och framgångar under en lång tid" säger Erik Stenfors, VD för HANZA. ”Vi tackar Thomas för hans fina insatser och önskar honom all lycka med kommande utmaningar”.

”Det har varit en spännande och lärorik tid”, säger Thomas Lindström. ”HANZA har i dag en unik position på marknaden med ett erbjudande som kombinerar rådgivningstjänster och hållbara tillverkningslösningar, vilket efterfrågas av allt fler företag.”

HANZA kommer att avvakta rekryteringen av en efterträdare då tjänsten håller på att omdefinieras med ett ökat inslag mot rådgivningstjänster.

Erik Stenfors, VD, Tel: +46 709 50 80 70, epost: erik.stenfors@hanza.com

Thomas Lindström, Senior Vice President, Head of Business Solutions, Tel: +46 702 98 39 39, epost: thomas.lindstrom@hanza.com

_________________________________________________________________________________________________________

HANZA moderniserar och effektiviserar tillverkningsindustrin. Genom att samla olika tillverkningsteknologier lokalt skapar vi kortare ledtider, mer miljövänliga processer och ökad lönsamhet åt våra kunder. HANZA grundades 2008 och omsätter idag 2,3 miljarder SEK med verksamhet i Sverige, Finland, Tyskland, Estland, Polen, Tjeckien och Kina. Bland HANZAs uppdragsgivare finns ledande bolag som ABB, Epiroc, Getinge, Saab Defense och Siemens. Läs mer på www.hanza.com