Talking Pictures Formtech Sweden AB, ingående i Formo Services  AB  ( publ. ) noterat på Aktietorget, har erhållit lever

Talking Pictures Formtech Sweden AB, ingående i Formo Services AB ( publ. ) noterat på Aktietorget, har erhållit leverantörs-godkännande från Saab Automobile och Saab Automobile Powertrain. Det kommande samarbetet med Saab Automobile innebär att Talking Pictures Formtech erhållit ytterligare ett bevis för behovet av erbjudna tjänster inom TKP-området, Talande bilder, Konceptdesign och Prototyper, som effektiviserar kundens produktutveckling, produktlansering och försäljning. Samarbetet med Saab Automobile avser uppdrag inom designområdet, såsom modeller och formbestämning. Per-Ola Persson, VD i bolaget; " För bara någon månad sedan fick Talking Pictures Formtech AB förtroendet att bli leverantör till Ford Motor Company och Volvo Car Corporation. " Vi märker redan effekterna av att vara godkänd leverantör till bilindustrin. Industriföretag i andra branscher hör av sig och är nyfikna på vad vi kan erbjuda " Talking Pictures Formtech AB tillhandahåller tjänster inom TKP-området, Talande bilder, Konceptdesign samt Prototyper, syftande till att effektivisera kundens produktutveckling, produktlansering och försäljning, vilket i sin tur ger ökad konkurrenskraft och kortare ledtid i affärsprocessen. Talking Pictures Formtechs affärsidé: Talking Pictures Formtech AB tillhandahåller TKP-konceptet för snabbare produktutveckling och produktlansering. Med hjälp av Talande bilder, Konceptdesign och Prototyper effektiviseras kundens produktutveckling, produktlansering och försäljning. Detta innebär för kunderna ökad konkurrenskraft och kortare ledtider i affärsprocessen. Våra kunder finns inom automotive, medicinteknik, home design och process. Exempel på kunder är: Siemens-Elema, Volvo, Orrefors Kosta Boda, Scania, Ikea, Kinnarps, Alfa-Laval, Stiga, BT, Fagerhult, Tetra Pak, mediabolag och konsulter. - Vi ser goda möjligheter att med Talking Pictures Formtech AB utveckla Affärsområdet Innovation & Design, med en kombination av fortsatt organisk tillväxt och riktade förvärv av kompletterande verksamheter, säger Jan Ahlström, VD i moderbolaget Formo Services AB ( publ. ). - Talking Pictures Formtech AB är ett helägt bolag till Formo Services AB ( publ. ) och beräknas omsätta ca 40 MSEK på årsbas och prognostiseras att visa positivt resultat och kassaflöde. Formo Services AB ( publ. ) är ett rörelsedrivande service- och tjänsteföretag, med inriktning på två affärsområden; Personal Services, där bl.a HomeMaid Hemservice AB och ImproveIT Sweden AB ingår samt Affärsområdet Innovation & Design, där Talking Pictures Formtech AB ingår. Bolaget är noterat på Aktietorget och har en årsomsättning om ca 80 MSEK. För mer information, kontakta: Per-Ola Persson, tf VD Talking Pictures Formtech AB, telefon 0709-16 64 00 Talking Pictures Formtech AB Flygfältsgatan 21 423 37 TORSLANDA Jan Ahlström, VD Formo Services AB ( publ.), telefon 0706 353570 Formo Services AB Montörgatan 7 302 60 HALMSTAD Halmstad, den 24 oktober 2003 Jan Ahlström ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/24/20031024BIT00400/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/24/20031024BIT00400/wkr0002.pdf