Hembla bjuder in till audiocast med anledning av delårsrapporten för det tredje kvartalet 2019

Hembla AB (publ) – noterat på Stockholm Nasdaq – bjuder in till audiocast som publiceras kl 10.00 den 25 oktober med anledning av kvartalsrapporten för det tredje kvartalet 2019, som offentliggörs kl 07.00 samma dag.

Aktieägare, analytiker och andra intresserade välkomnas till en audiocast där det tredje kvartalet presenteras av VD Svein Erik Lilleland och CFO Jonas Andersson. Presentationen och tillhörande material kommer att nås genom https://www.hemblagroup.se/sv/ och kan följas via webb genom nedan länk.

Vänligen finn länk till audiocast via:

Informationen lämnades för offentliggörande kl. 07.00 CEST den 18 oktober 2019.

Hembla är ett fastighetsbolag med inriktning på bostäder i Storstockholmsregionen och andra tillväxtområden. Affärsidén är att äga och förvalta fastighetsbestånd med en successivupprustning av lägenheter i samband med den naturliga omsättningen av hyresgäster. Detta kan ske snabbt och kostnadseffektivt tack vare bolagets renoveringsmetod, som bl a innebär att ingen evakuering behöver ske. Bolaget skapar även betydande värden genom att utveckla byggrätter i befintliga bestånd. Marknadsvärdet för bolagets fastigheter uppgick per 30 juni 2019 till drygt 32 964 MSEK. Det totala hyresvärdet uppgick per 30 juni 2019 till 1 953 MSEK årligen. Uthyrningsgraden är hög med nästan obefintlig vakans. Hembla är noterat vid Nasdaq Stockholm.