Lars Nilsson, 44 år, har utsetts till chef för ekonomi/finans- och IT-funktionen i NDB-koncernen

Lars Nilsson, 44 år, har utsetts till chef för ekonomi/finans- och IT- funktionen i NDB-koncernen. Lars Nilsson utses samtidigt till vice verkställande direktör och medlem i koncernledningen. Lars Nilsson kommer närmast från Thomson International Holidays där han var ekonomi- och finansdirektör. Dessförinnan har han haft olika chefsbefattningar inom ABB-koncernen. Tillträdet sker den 26 juni 2000. För ytterligare information kontakta: Mats Jansson, verkställande direktör och koncernchef, tfn 08-700 66 30, 070-569 48 11 The "New Food Company" is the working name of one of the largest listed food wholesale and retail companies in the Nordic countries. The company is being formed through the merger between Hemköp and D&D Dagligvaror and the acquisitions of Spar Sverige, Spar Inn Snabbgross, and a voting majority in Spar Finland. The company conducts wholesale and retail trading with a number of store operations, including Hemköp, SPAR, Vivo, Tempo, Willys and Billhälls. Pro forma consolidated annual sales are estimated at approximately SEK 30 billion. The company will have approximately 7,000 full-year employees. The company has over 1,000 stores in Sweden, of which 250 are wholly or partly owned, while the remainder are run by independent merchants tied to the company through agreements. In addition, the company has some 330 stores in Finland, of which 85 are wholly owned and the remainder operated by independent merchants. The market share is nearly 20 percent in Sweden and approximately 10 percent in Finland. The company is listed on OM Stockholm Exchange's A-List. Axel Johnson AB is the principal owner, with approximately 47 percent of the shares. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/02/20000502BIT00270/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/02/20000502BIT00270/bit0002.pdf