Inbjudan till press- och analytikerträff i Stockholm

Den 14 februari 2012 presenterar Hemtex resultatet för det fjärde kvartalet och vill med anledning av detta bjuda in till en press- och analytikerträff i Hemtex butik på Regeringsgatan i Stockholm.

Tid: 08.00-09.00, den 14 februari 2012.

Plats: Hemtex butik, Regeringsgatan 53 i Stockholm.

Medverkande: Peder Larsson, tf. vd och Ulf Segerström, ekonomi- och finanschef.

Bokslutskommunikén för räkenskapsåret 2011 skickas ut klockan 07.00 den 14 februari och publiceras samtidigt på www.hemtex.com/sv/ir.

Anmälan görs till Manuel Ferrer per e-post: manuel.ferrer@hemtex.se eller per telefon 0706-660259, senast den 13 februari kl. 12.00.

Välkommen!

Hemtex AB

Hemtex är Nordens ledande hemtextilkedja med butiker i Sverige, Finland och Estland. Huvuddelen av butikerna drivs inom koncernen men kedjan inkluderar även franchisebutiker. Butikerna säljer, under gemensamt varumärke, heminredning med tonvikt på hemtextil. Vår affärsidé är att sälja prisvärda heminredningsprodukter som ligger i tiden och tilltalar många människor. Vår ambition är att erbjuda bästa möjliga service och vägledning till kunderna och att skapa inspiration och idéer för dem.
Produkterna inkluderar kategorier som gardiner, påslakanset, kuddar, täcken, handdukar, plädar, prydnadskuddar och dukar