Fast Internet från Thalamus och Gothnet till Alebyggen

Fast Internet från Thalamus och Gothnet till Alebyggen Thalamus Networks samarbete med Gothnet har nu lett till att de första boende i Alebyggens hyresrätter har fått fast Internet installerat. I ett första skede erbjuds 900 lägenheter hos Alebyggen fast Internet. I och med att fjärrvärmenätet inom Ale kommun byggs ut kommer också villor framöver få tillgång till tjänsterna. - Vi tar ny ytterligare ett steg framåt i vårt samarbete med Göteborg Energi. Detta är ett bra exempel på ett samarbete som innebär att Göteborg Energi står för infrastruktur och kundrelationer, medan vi driftar och levererar tjänsterna. Avtalet är tecknat på fem år, och innebär att de boende får tillgång till kabel-tv och därmed också kan teckna sig för Thalamus breda utbud av tjänster och tilläggstjänster. - Vi vill kunna ge så många som möjligt förutsättningar för att koppla upp sig på vårt optofibernät, säger Mats Devert, VD Gothnet. Detta är ytterligare ett steg mot det målet. Thalamus Networks AB (www.thalamus.se) tillgodoser fastighetsägares behov av Internet, energistyrning, portaler, passagesystem och telefoni. Thalamus® kan levereras över optisk fiber, kabel-TV, Ethernet (LAN) samt trådlöst. Thalamus Networks är noterat på stockholmsbörsens O-lista. Företaget omsätter idag ca 40 MSEK per år och har 35 anställda. Gothnet AB är ett helägt dotterbolag till Göteborg Energi. Affärsidén är att äga, driva och förvalta samt sälja tjänster i ett allmännyttigt stadsnät som är operatörsoberoende, till nytta för företag, organisationer och privatpersoner i Göteborg med omnejd. Optonätet började byggas redan för tio år sedan. Göteborg Energi AB är ett helägt dotterbolag till Göteborgs Kommunala Förvaltnings AB. I koncernen Göteborg Energi ingår bland annat Göteborg Energi Nät AB, Partille Energi AB, Ale Fjärrvärme AB och Falbygdens Energi AB. För vidare information kontakta Jan Tidelius, VD Thalamus Networks. Tel 08-691 09 08, mobil 0705-525626 e-post jan.tidelius@thalamus.se Mats Devert, VD för Gothnet AB. Tel 031-62 68 40, mobil 0707-62 68 40, e- post mats.devert@gothnet.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/14/20011114BIT00390/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/14/20011114BIT00390/bit0002.pdf

Hifab erbjuder tjänster för projektledning och strategisk rådgivning inom bygg- och anläggningsbranschen. Hifab grundades redan 1947 och är noterat på Nasdaq First North Growth Market. Koncernen har ca 300 medarbetare fördelade på 12 kontor i Sverige, 2 internationella kontor och projektverksamhet i ett tiotal länder. Omsättningen är ca 400 MSEK. Hifabs Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB. Tel: +46 8 5030 1550. E-post: CA@mangold.se