Hitta Hantverkare Stockholm - rustar upp inför sommarsäsongen

Inför sommarmånaderna är det extra viktigt för hantverkare att synas utåt sett. När offertförfrågningarna rullar in från kunderna är det också viktigt för småföretagare att synas på marknaden.

Hitta Hantverkare vill utöver att hjälpa hantverkare även göra det enklare för privatpersoner att hitta rätt firma i dagens snåriga marknad. Faktum är att det på marknaden finns ett stort utbud av olika hantverkare – och desto svårare är det för kunderna att finna seriösa aktörer. Ofta får man räkna med att lägga ned en hel del tid på efterforskning för att hitta en pålitlig hantverkare Stockholm, likväl som att man sedan får lägga ned tid på att nå ut och jämföra offerter.

“Vi på Hitta Hantverkare förstod tidigt hur viktigt det är att kunder anlitar rätt hantverkare inför sitt renoveringsprojekt. Av just den anledningen anlitar vi enbart professionella firmor och verksamheter när kunder låter oss ta fram hantverkare åt dem. Vi har noggrant kontrollerat varje hantverkare så att de har spetskunskap inom sina områden”, säger pressansvarig på Hitta Hantverkare.

Som bostads- eller villaägare känner de flesta till dilemmat om att det nästan jämt finns något projekt som behöver fixas på huset. Många passar på att få gjort sina utomhusrenoveringar under sommaren när klimatet är bättre. De vanligaste utomhusrenoveringarna under sommaren hör till takläggningsarbeten, fasadarbeten, betongarbeten och måleri.

“Den som inte har tillräckligt god kunskap att själv utföra dessa arbeten kan nyttja vår offerttjänst. Genom tjänsten sparar personer både tid och energi på att söka upp seriösa och professionella hantverkare. Så snart en användare har skickat in sin förfrågan till oss så förser vi med flera offerter från hantverksfirmor som är anslutna till vår tjänst”, säger pressansvarig.

Tjänsten är enkel att använda och helt kostnadsfri. Användare förbinder sig inte till något förrän de själva har tagit vidare kontakt med den hantverkare Stockholm de sedan väljer.

Frida Engström

Frida.engstrom@prdirekt.se