HKScan återkallar ett fåtal burkar av Bullens pilsnerkorv 240g

På grund av ett fel i produktionsprocessen vid ett enskilt tillfälle återkallar HKScan Bullens pilsnerkorv 240g, burkar märkta 0321 K5 9434. Ett tekniskt fel i produktionsprocessen har lett till kvalitetsbrist i vissa burkar vilket påverkar produktens hållbarhet.

HKScan beklagar det inträffade och ber alla som köpt en Bullens pilsnerkorv 240g med märkning 0321 K5 9434 och bäst-före-datum augusti 2025 att reklamera och därefter kassera produkten.

Eventuell reklamation kan göras via matforum@hkscan.se.

För ytterligare information:

Presskontakt HKScan Sverige 08-725 85 10

På HKScan gör vi livet godare, idag och imorgon, och vårt strategiska mål är att växa som ett mångsidigt livsmedelsföretag. Med över 100 års erfarenhet tillverkar våra nästan 7000 medarbetare lokalt producerad mat och våra välsmakande och ansvarsfullt producerade produkter utgör en del av konsumenternas måltider, både till vardag och fest. För oss på HKScan innebär ansvar kontinuerlig utveckling och konkreta insatser inom hela värdekedjan. Som en del av vår klimatplan Zero Carbon har vi som mål att uppnå netto noll klimatavtryck, från gård till konsument, i slutet av 2040. Våra hemmamarknader är Finland, Sverige, Danmark och Baltikum. Våra starka varumärken omfattar HK®, Kariniemen®, Via®, Scan®, Pärsons®, Bullens®, Rakvere®, Tallegg® and Rose® och strategiska partnerskap som Kivikylän®, Tamminen® and Boltsi®. År 2021 uppgick nettoomsättningen för det börsnoterade HKScan över 1,8 miljarder euro.