HKScan återkallar ett tiotal förpackningar av Scan Nötfärs rullpack 500 gr på grund av felmärkning

På grund av felmärkning återkallas en batch av Scan Nötfärs rullpack 500 gr. Ett tiotal förpackningar med tillverkningsdatum 28.03.2019 och bäst före datum 13.04.2019 innehåller blandfärs istället för nötfärs, som det står på förpackningen.

Vi beklagar verkligen det inträffade och ber kunder som köpt färsen kontakta Konsumentkontakt på Scan.se.

För ytterligare information:

Mediakontakt, Sverige, +46 8 725 85 10

Om oss

HKScan är ett nordiskt företag som producerar kött och måltider. Vi har över 7 300 yrkeskunniga medarbetare som strävar efter att servera världens mest krävande gaffel och säkerställa kvalitet genom hela värdekedjan, från gård till gaffel. HKScan producerar, marknadsför och säljer högkvalitativa och hållbart framtagna produkter av fläsk-, nöt-, fjäderfä- och lammkött samt charkuterivaror och färdigmat, med starka konsumentvarumärken som HK®, Scan®, Rakvere®, Kariniemen®, Rose®, Pärsons® och Tallegg®. Våra kunder finns i sektorerna detaljhandel, food service, industri och export och vår hemmamarknad utgörs av Finland, Sverige, Danmark och Baltikum. Vi exporterar till nästan 50 länder. År 2017 hade HKScan en omsättning på 1,8 miljarder euro, vilket gör oss till en av Europas ledande producenter av kött och färdigmat.www.hkscan.com