HKScan återkallar ett tiotal förpackningar av Scan Nötfärs rullpack 500 gr på grund av felmärkning

På grund av felmärkning återkallas en batch av Scan Nötfärs rullpack 500 gr. Ett tiotal förpackningar med tillverkningsdatum 28.03.2019 och bäst före datum 13.04.2019 innehåller blandfärs istället för nötfärs, som det står på förpackningen.

Vi beklagar verkligen det inträffade och ber kunder som köpt färsen kontakta Konsumentkontakt på Scan.se.

För ytterligare information:

Mediakontakt, Sverige, +46 8 725 85 10

Om oss

HKScans mål är att växa som ett mångsidigt livsmedelsföretag. Med över 100 års erfarenhet tillverkar vi välsmakande, hälsosam och ansvarsfullt producerad mat som tillgodoser våra konsumenter och kunders behov. Vi tar ansvar för utvecklingen av livsmedelsproduktionen i hela värdekedjan, från gård till konsument. Våra hemmamarknader omfattar Finland, Sverige, Danmark och Baltikum. Våra nästan 7 000 yrkeskunniga medarbetare säkerställer godare måltider varje dag, både idag och imorgon. Vårt mångsidiga erbjudande inkluderar produkter från både kyckling, fläsk-, nöt och lammkött, samt färdigrätter och måltider. Våra starka varumärken omfattar HK®, Kariniemen®, Via®, Scan®, Pärsons®, Rakvere®, Tallegg® och Rose®. År 2019 uppgick nettoomsättningen för det börsnoterade HKScan till 1,7 miljarder euro.