HKScan återkallar grillkorv

HKScan återkallar Grillkorv 960 gr, Grillkorv 640 gr och Grillkorv Ost & bacon med bäst-före-datum 190530 och produktionsdag 190430.

Det görs som en försiktighetsåtgärd, då Listeria har upptäckts i rutinprovtagningen av produkt producerad på samma linje.

Produkten är återkallad från butik, men ett fåtal förpackningar kan ha nått ut till konsument.

Vi beklagar verkligen det inträffade och ber kunder som köpt produkter kontakta Konsumentkontakt på Scan.se för pengarna tillbaka.

Listeriabakterien dör vid upphettning till 70 grader eller varmare.

För ytterligare information:

Mediakontakt, Sweden, +46 8 725 85 10

Om oss

HKScans mål är att växa som ett mångsidigt livsmedelsföretag. Med över 100 års erfarenhet tillverkar vi välsmakande, hälsosam och ansvarsfullt producerad mat som tillgodoser våra konsumenter och kunders behov. Vi tar ansvar för utvecklingen av livsmedelsproduktionen i hela värdekedjan, från gård till konsument. Våra hemmamarknader omfattar Finland, Sverige, Danmark och Baltikum. Våra nästan 7 000 yrkeskunniga medarbetare säkerställer godare måltider varje dag, både idag och imorgon. Vårt mångsidiga erbjudande inkluderar produkter från både kyckling, fläsk-, nöt och lammkött, samt färdigrätter och måltider. Våra starka varumärken omfattar HK®, Kariniemen®, Via®, Scan®, Pärsons®, Rakvere®, Tallegg® och Rose®. År 2019 uppgick nettoomsättningen för det börsnoterade HKScan till 1,7 miljarder euro.