HKScan återkallar grillkorv

HKScan återkallar Grillkorv 960 gr, Grillkorv 640 gr och Grillkorv Ost & bacon med bäst-före-datum 190530 och produktionsdag 190430.

Det görs som en försiktighetsåtgärd, då Listeria har upptäckts i rutinprovtagningen av produkt producerad på samma linje.

Produkten är återkallad från butik, men ett fåtal förpackningar kan ha nått ut till konsument.

Vi beklagar verkligen det inträffade och ber kunder som köpt produkter kontakta Konsumentkontakt på Scan.se för pengarna tillbaka.

Listeriabakterien dör vid upphettning till 70 grader eller varmare.

För ytterligare information:

Mediakontakt, Sweden, +46 8 725 85 10

Om oss

HKScan är ett nordiskt företag som producerar kött och måltider. Vi har över 7 300 yrkeskunniga medarbetare som strävar efter att servera världens mest krävande gaffel och säkerställa kvalitet genom hela värdekedjan, från gård till gaffel. HKScan producerar, marknadsför och säljer högkvalitativa och hållbart framtagna produkter av fläsk-, nöt-, fjäderfä- och lammkött samt charkuterivaror och färdigmat, med starka konsumentvarumärken som HK®, Scan®, Rakvere®, Kariniemen®, Rose®, Pärsons® och Tallegg®. Våra kunder finns i sektorerna detaljhandel, food service, industri och export och vår hemmamarknad utgörs av Finland, Sverige, Danmark och Baltikum. Vi exporterar till nästan 50 länder. År 2017 hade HKScan en omsättning på 1,8 miljarder euro, vilket gör oss till en av Europas ledande producenter av kött och färdigmat.www.hkscan.com