Veganska produkter och nya smaker när Pärsons gröna sortiment växer

Pärsons utökar produktfamiljen och blir bra mycket grönare. I oktober lanseras en rad nyheter inom det vegetariska sortimentet. Lanseringen innehåller såväl nya smaker som helt veganska produkter.

Pärsons är idag marknadsledare på vegetarisk smörgåsmat och under åren har sortimentet kontinuerligt utvecklats med fler gröna produkter med växtbaserad proteinbas. Nu breddar Pärsons portföljen med ännu fler produkter, nya smaker och helt veganska alternativ.

”Vi ser en stark tillväxt för vårt vegetariska sortiment och vi vill erbjuda konsumenterna nya smaker och produkter. Det känns väldigt roligt att komma med dom här nyheterna som gör att vi har ett bredare, grönare, mer spännande och smakrikare erbjudande”, säger Matilda Halléhn Kategorichef för Pärsons vegetariska sortiment.

Pärsons vegoskivor lanserades redan under 2016. Utbudet av vegetariska smörgåspålägg var vid den tiden väldigt litet. Inom Pärsons fanns både kunskap om tillverkning och produktionskapacitet. Genom produktutveckling och med olika växtbaserade råvaror som huvudingrediens växte det vegetariska sortimentet sakta men säkert fram. De vegetariska smörgåspåläggen togs emot väldigt bra och genom åren har Pärsons kontinuerligt lanserat flera olika smaker och utökat det vegetariska sortimentet med produkter som stekkorv, middagskorv och ett antal julprodukter.

Nyheterna för hösten 2020 är:

Ny smak på välkända plånboksprodukterna; Vegoskivor Pastrami. Tärnad vegotopping som passar bra till wraps, pizza och sallader. Två helt veganska chark- och färsprodukter; vegobullar och vegobiffar för pasta, grillspett, wraps och vegetariska burgare. Dom har bägge gul ärta som proteinbas.

För ytterligare information:

Matilda Halléhn, Kategorichef på Pärsons vegetariska sortiment

Telefon: +46 (0)76 129 82 29

Mail: matilda.hallehn@hkscan.com

Pressjour, HKScan Sweden, +46 8 725 85 10

Om Pärsons Pärsons är ett av Sveriges ledande varumärken inom pålägg med produktion i södra Sverige på anläggningar som rankas som några av de mest moderna i Europa. Av de närmare 80 olika påläggssorterna som Pärsons erbjuder är Tunna skivor Sveriges mest sålda pålägg. Pärsons ägs av HKScan.

POSTADRESS: Box 30223, SE-104 25 Stockholm

TELEFON: +46 771 510 510