Hobby firar 50 år med tre fullmatade jubileumsvagnar

Hobby firar 50 år med tre fullmatade jubileumsmodeller.
– Den gemensamma nämnaren för dem är utrustningsnivån som är ”extra allt”, säger Mats Svensson, vd för Hobby Sverige.

Hobbys 50-årsfirande sätter sin tydliga prägel på modellåret 2018. Massor av nyheter visades upp när 18-modellerna presenterades för media, där ibland jubileumsserien som omfattar tre modeller.
– Det här är tre modeller som är riktade mot våra stora målgrupper; barnfamiljer, säsongscampare och seniorparet. Vi kommer att visa hela modellprogrammet för den svenska marknaden i samband med Elmia Husvagn Husbil som startar 6 september, berättar Mats Svensson.

Jubileumsvagnarna heter Hobby 540 UL Excellent, 560 CFe Excellent och 560 KMFe Excellent. Exteriört finns den eleganta jubileumslogotypen på sidan av vagnen.
– Med jubileumsmodellerna ger vi kunderna vagnar som är lite bekvämare, säkrare och elegantare. Med mover blir det bekvämare att parkera, antisladdsystemet ger säkrare körning och snygga lättmetallfälgar gör vagnen riktigt elegant.

Men jubileumspaketet innehåller mycket mer än så, exempelvis:
• HobbyConnect. Intelligent styrsystem som du styr från din smarttelefon.
Exempelvis kan du fjärrstyra vagnens inneklimat, belysning eller få information om vagnens positionering eller batteristatus.
• Takmarkis. Som alternativ till förtält får du en markis som du snabbt fäller ut eller in. Perfekt när du rör dig mycket med din husvagn.
• 19” platt-TV. Parabolantenn och mottagare.
• Förstärkt chassi. Möjliggör att öka lastförmågan.
• Eleganta jubileumskuddar och -filtar.
• Mattsats. Praktiskt och snyggt på golvet!

– Sett till utrustningsnivån är jubileumsvagnarna extremt attraktiva prismässigt. Vi kommer att fira Hobby 50 år genom att ge kunderna extra bra priser på just dessa vagnar, avslöjar Mats Svensson.

För mer information, kontakta:

Mats Svensson, VD Hobby Fritid • 0708-17 48 20 • mats.svensson@hobbyfritid.se

Håkan Jägmar, Koordinator Hobby Fritid • 036-916 41 • hakan.jagmar@hobbycaravan.se

Hobby Fritid i småländska Tenhult är generalagent för Sveriges och Europas mest sålda husvagn – Hobby. I Tenhult finns administration, centrallager, tillbehörsbutik, verkstad samt försäljning till konsument. Hobby Fritid är också generalagent för Elnagh husbilar. Hobby är världens största tillverkare av husvagnar och har sin fabrik i Fockbek, Tyskland. Företaget grundades 1967.

Taggar: