Hoi Förlag lanserar nu Hoi Audio

Report this content

På kort tid har Hoi Förlag vuxit i både storlek och utgivning. Nästa steg i förlagets utvecklig blir att man från 2015 även kommer ge ut ljudböcker under imprintet Hoi Audio. I samband med lanseringen av denna satsning så introducerar förlaget också ett annorlunda fysiskt format för ljudböckerna för att synliggöra dessa i handeln.

– För oss ligger alltid fokus på författaren och det har därför varit prioriterat att vi ska kunna erbjuda våra författare samtliga format. Ljudböcker är en spännande och växande marknad och ett bra komplement till vår katalog, säger Lars Rambe styrelseordförande för Hoi Förlag.

Till nyåret startar Hoi Audio med Lars Rambes tre titlar, Spåren på bryggan, Skuggans spel och Kvinnorna i sjön, samtliga inlästa av skådespelaren Henrik Norman, närmst aktuell på Strindbergs intima teater med Dödsdansen. Flera ytterligare titlar är planerade under våren 2015, både från förlagets befintliga författare och nyförvärv, både inom fackgenren och skönlitteratur.

Utöver de digitala kanalerna som erbjuder mp3-format och streamingtjänster har förlaget valt att satsa på ett nytt fysiskt format för ljudböcker. Det är en kreditkortsliknande usb-sticka som skall vara lätt att ta med och använda och som samtidigt blir en fysisk produkt att kunna ge bort i present och för författarna att kunna signera.

– Vi ville inte släppa det fysiska helt och hållet, men för oss kändes det inte modernt eller nyskapande att trycka upp cd-skivor. Därför letade vi efter en bra och lättillgänglig lösning som kunde hålla hög kvalité till ett rimligt produktionspris, säger Marthina Elmqvist Marknadskoordinator på Hoi Förlag.

För mer information och frågor vänligen kontakta Marthina Elmqvist på marthina@hoi.se alt 0708-929594.