Capona säljer Täby Park Hotel

Capona har idag tecknat avtal med Guldskålen J469 AB respektive Nobis AB om en försäljning av fastigheten Åkerby 12 respektive hotelloperatörsrörelsen Täby Park Hotel AB. Köpeskillingen uppgår till 45 MSEK med en realisationsförlust om cirka 9 MSEK som följd. Fastigheten består av 13 600 kvm fördelat på 147 rum. Fastigheten och aktierna tillträds den 1 december 2004. ”Affären är bra för Capona eftersom fastigheten inte har nått upp till våra avkastningskrav de senaste åren”, säger Clas Hjorth, VD på Capona. Stockholm den 16 november 2004 Capona AB (publ) För ytterligare information kontakta: Clas Hjorth, VD, tel +46 8 446 59 71 E-post: clas.hjorth@capona.se Detta och tidigare pressmeddelanden finns även på www.capona.se Ekonomisk information för 2004 Bokslutskommuniké för 2004 Torsdag den 20 januari 2005 Kort om Capona Capona, som äger och aktivt förvaltar hotellfastigheter, är ett av de ledande hotellfastighetsbolagen i Norden. Fastighetsbeståndet per den 30 september 2004 bestod av totalt 59 hotellfastigheter, varav 48 var belägna i Sverige, fem i Norge, fyra i Danmark och två i Finland. Det totala antalet hotellrum uppgick till cirka 8 800. Capona är noterat på O-listan vid Stockholmsbörsen under beteckningen CAPO. Namnet Capona kommer från det latinska ordet caupona som betyder hotell.