TINA ANDRÉN - NY VD FRIENDS & TACTICS

2016-08-30

Tina Andren, en av grundarna till DM/RM-byrån Friends & Tactics efterträder Magnus Widgren som ny VD. Tina har sedan starten 2012 arbetat som byråchef för Friends & Tactics och sedan årsskiftet även som samordnare av HofF-koncernens ateljeplanering.

Magnus Widgren, koncernchef HofF kommenterar:

Jag är mycket glad över att Tina accepterade rollen som VD. Hon har personalens och kundernas förtroende och är den som i praktiken styrt byrån sedan årsskiftet.

Tina Andrén, tillträdande VD Friends & Tactics kommenterar:

Friends & Tactics har sedan starten varit i en expansiv utveckling. Nu ser jag och mina kollegor fram emot att fortsätta resan som en viktig komponent i House of Friends och en attraktiv DM/RM-byrå för den nordiska marknaden. Tillsammans med våra systerbyråer har vi ett unikt erbjudande som på kort tid vunnit stor framgång.

KORT OM FRIENDS & TACTICS:

DM/RM-byrån Friends & Tactics ingår i HofF – House of Friends, noterat på NASDAQ First North. Byrån har vunnit pallplats de tre senaste åren i utmärkelsen Årets Byrå. Friends & Tactics arbetar med bland andra Dagens Nyheter, Dagens Industri, Röda Korset, TV4, SF Bio och EnterCard. Byrån grundades 2012 har idag 16 anställda och omsatter cirka 25 MSEK.

MER INFO:

Magnus Widgren, koncernchef HofF: magnus.widgren@s-f.se +46 708 770 282

Tina Andren, VD Friends & Tactics: tina.andren@s-f.se +46 70772 12 13

KORT OM HOUSE OF FRIENDS:

HofF – House of Friends, är en kommunikationskoncern som är noterad på First North. Koncernens huvudverksamhet är kommunikation i digitala och traditionella kanaler och består av reklambyrån Scholz & Friends, DM/RM-byrån Friends & Tactics, Marketing Automationbyrån Friends & Insights, produktionsbyrån för rörlig media Parapix, den taktiska digitalbyrån True Friends och produktionsbyrån för digital kommunikation Done Production, under namnändring till Done by Friends. HofF som koncern har funnits i 14 år. Erik Penser Bank är HofFs Certified Adviser.

Om oss

HOUSE OF FRIENDS I KORTHETHofF – House of Friends är en kommunikationskoncern, verksam inom ramen ”create & automate” och består av reklambyrån Scholz & Friends, CRM-byrån Friends & Tactics, Marketing Automationbyrån Friends & Insights, filmbolagen Parapix och Bell & Light, produktionsbyrån Done by Friends och digitalbyrån True Friends. House of Friends är noterat på Nasdaq First North. Erik Penser Bank är bolagets Certified Adviser.