HPSolartech flyttar till nytt kontor med hjälp av Tranviks Udde Fastigheter

Report this content

Solenergibolaget HPSolartech utökar sin verksamhet och flyttar till nya lokaler i området Östra Fyrislund i Uppsala.

HPSolartech har idag kontor och lager på Bolandsgatan i Uppsala. Under 2022 flyttar man till nya kontoret för att få mer verksamhetsanpassade lokaler och supportera tillväxten.

Den nya lokalen byggs av fastighetsbolaget Tranviks Udde Fastigheter som inriktar sig på att förvärva och förvalta fastigheter inom lager, industri och kontor med en långsiktig förvaltning.

Med den nya lokalen kommer HPSolartech dubbla sin lager kapacitet och få en modern lösning som kommer kunna öka effektivitet i leveranser och materialflöden. Även kontorsytan utökas till mer ändamålsenliga lokaler för att supportera tillväxten inom solenergiprojekt som senaste året har ökat massivt.

Med den ökade efterfrågan och vår nya tillväxtstrategi ser vi ett tydligt behov att finna en fastighet som kan supportera våra framtida behov. Vi är väldigt glada över samarbetet med Tranviks Udde Fastigheter som hjälpt oss att skapa en lösning utifrån framtida behov och önskemål. Lokalen och området kommer bli ett perfekt nav för vår verksamhet, säger Kenny Fogel, VD på HP Solartech

Vi på Tranviks Udde Fastigheter är väldigt glada över att välkomna HP Solartech till vår fastighet i Östra Fyrislund. Vi ser framemot att skapa en modern och framträdande byggnad med flexibla lokaler som möter våra hyresgäster framtida behov, säger Henrik Seidler, ansvarig på Tranviks Udde Fastigheter.

För ytterligare information, kontakta:

Kenny Fogel
Vd, HPSolartech
kenny.fogel@hpsolartech.com

Om HPSolartech

HPSolartech utvecklar, bygger och förvaltar förnybar solenergi produktion på tak och mark. Med fokus att ständigt öka tillgången på förnyelsebar energi kan vi vara bidragande i omställningen mot en hållbar framtid. Vi erbjuder stora företag en möjlighet att förse sin verksamhet med lokalt producerad solenergi med en fast prisnivå som sparar pengar ifrån dag ett och minskat klimatavtryck. HPSolartech är verksamt i Sverige med en växande portfölj av utvecklingsprojekt och sikte att etablera sig inom nya marknader och driva utvecklingen av förnybar solenergi produktion i Europa.

Taggar: