Easy T:s split 10:1 uppskjuten till 22 maj 2000

Easy T:s split 10:1 uppskjuten till 22 maj 2000 Easy T, som handlas inofficiellt på H&Q Tech Market börjar handlas justerat för split 10:1 den 22 maj 2000. Bolaget har efter spliten 7.983.000 aktier, samtliga av serie A. Den ändrade tidpunkten beror av försening i handläggningen av ärendet. För mer information kontakta: Michael de Jong, VD, 08-556 03 970, michael@easy.com Om Easy T AB Easy T AB (publ.) utvecklar system och funktioner för att öka effektiviteten vid försäljning och distribution inom reseindustrin. Företaget har utvecklat en egen programvara, T Book, för resebokning på nätet och driver också en av Sveriges ledande Internetresebyråer. Ca 80 procent av alla reguljärflygresor på nätet i Sverige bokas visa Easy T:s system. Intäkterna kommer dels från resebyrån, dels från licenstagarna av T Book som betalar en fast licenskostnad plus en viss andel av intäkterna för biljettförsäljningen. Inofficiell handel av Easy T-aktien inleddes i mars 2000. Omsättningen 1999 uppgick till drygt 23 miljoner kr. Mer information finns på www.easyt.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/02/20000502BIT00210/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/02/20000502BIT00210/bit0002.pdf