Förändringar i Genesis-ITs styrelse

Förändringar i Genesis-ITs styrelse Genesis-IT har tidigare meddelat att man avser att söka notering på OM Stockholmsbörsens O-lista. För att renodla rollfördelningen mellan bolagets styrelse och företagsledning har Staffan Hellman beslutat sig för att lämna styrelsen. Staffan Hellman kvarstår i Genesis-ITs företagsledning som informationschef. Efter förändringen ingår Sören Gyll (ordf.), Lars Berg, Mats Dellham och Tommy Flink i Genesis-ITs styrelse. För ytterligare information kontakta Sven Wallgren, VD för Genesis-IT, sven.wallgren@genesis-it.se, tel 0920-27 27 11. Fakta om Genesis-IT Genesis-IT AB i Luleå arbetar med lösningar inom ASP (Application Service Provider) samt utvecklar och tillhandahåller administrativ programvara och applikationer för små och medelstora företag i Sverige. Genesis-IT AB, som idag har drygt 40 anställda, grundades i maj 1998 som vidareutveckling från FDT AB som i sin tur inledde sin verksamhet 1979. Största ägare i Genesis-IT AB är Tommy Flink och Sven Wallgren. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/11/20001011BIT00940/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/11/20001011BIT00940/bit0002.pdf