Pressmeddelande

H&Q på offensiven Patrik Enblad, VD i Hagströmer & Qviberg AB, sa under dagens bolagsstämma: "H&Q har under det första kvartalet flyttat fram positionerna. Detta syns bland annat i ökade marknadsandelar och fortsatt nettoinflöde av nya kunder inom Private Banking. Resultatet för årets förta kvartal är positivt. Aktie- och derivathandeln har ökat både inom kund- och egenhandeln." Frågor besvaras av verkställande direktören Patrik Enblad, tel. 08 - 696 17 00. Hagströmer & Qviberg (H&Q) är en ledande fondkommissionär med fokus på Investment- och Private Banking. Inom Investment Banking består verksamheten av Corporate Finance, Institutionell aktie- och derivathandel och egen Trading. Private Banking fokuserar på aktie- och derivathandel, absolutinriktad Kapitalförvaltning samt Finansiell Planering för privatpersoner, företag och stiftelser. Huvudkontoret är beläget i Stockholm. Därutöver bedrivs verksamhet i fyra städer i Sverige och i Oslo. Antalet anställda är cirka 175. Företaget är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (HAGQ). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/03/20030403BIT01130/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/03/20030403BIT01130/wkr0002.pdf