Bolån på direkten

Bolån på direkten Som första bank i Sverige erbjuder HSB Bank lånebesked via Internet direkt vid ansökan. Inom två minuter - dygnet runt, alla dagar i veckan - kan den som funderar på att köpa bostadsrätt få veta vad ett lån kostar och få ett preliminärt lånebesked. Den nya tjänsten, BolånDirekt, är direktuppkopplad till såväl Upplysningscentralen, (UC) och Capitex (en boendekostnadskalkyl) som till bankens egna kreditmallar. Därför kan låntagaren få ett snabbt svar direkt på skärmen. Om de uppgifter som kunden lämnat är korrekta garanterar HSB Bank att det preliminära beskedet står fast. - Redan i dag söker ca 60 procent av våra kunder lån via Internet. Det är därför extra angeläget för oss att kunna ge ett lånebesked direkt. Jag tror att många kunder kommer att känna sig tryggare vid en eventuell budgivning, när man kan vara säker på att få ett lån, säger Irma Tidlund, VD HSB Bank. - Vi är banken för alla boende. Man behöver inte vara HSB-medlem för att låna hos oss. Det finns ingen annan aktör som kan matcha vårt erbjudande idag. Med besked inom två minuter, kombinerat med bottenlån upp till 80 procent av marknadsvärdet till en av marknadens lägsta räntor är vi unika, säger Irma Tidlund. Adressen till BolånDirekt är: www.bolåndirekt.nu För ytterligare information: Birgitta Lerström Marknadschef 08-785 35 78 0708-55 91 36 birgitta.lerstrom@bank.hsb.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/11/20001011BIT00350/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/11/20001011BIT00350/bit0002.pdf