Stoppa Metros "dirty tricks!"

UNI Europas stora fackliga konferens i Stockholm: Stoppa Metros "dirty tricks!" En delegation från UNI Europa överlämnar i morgon den 21 maj en protest till Tysklands ambassad mot butikskedjan Metros agerande. Den Tyskägda butikskedjan Metro har hindrat och hotat den fackliga organisationen Tez-Koop-Is i Turkiet. Företaget Metro har etablerat en gul fackförening och uppmanat de som varit medlemmar i Tez-Koop-Is att gå över till den gula fackföreningen på företaget. De som vägrat har hotats med avsked. UNI Europa kräver att ledningen för butikskedjan Metro stoppar sina illegala aktion mot Turkiska fackföreningen Tez-Koop-Is. Uppvaktningen på den Tyska ambassaden sker den 21 maj kl 11.00. Delegationen består av: Bengt Olsson vice ordförande HTF Jan Furstenborg UNI Handel Ulrich Dalibor Verdi detaljhandel UNI är en av världens största fackliga internationaler med 800 fackförbund i 140 olika länder. UNI organiserar bland andra anställda inom handel, kontor, privat tjänstesektor, grafiska sektorn, kommunikation och underhållning. UNI Europa har i veckan sin första stora konferens på Folket Hus i Stockholm. Information kan fås av : Stina Andersson HTF, 070-636 91 20 Pressombudsmän Sven Lindberg Handels,070-630 97 02 Jonas Pettersson Seko, 070-631 59 49 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/20/20030520BIT00780/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/20/20030520BIT00780/wkr0002.pdf