Välkomna till HTFs förbundsråd den 6-8 juni på PTK-skolan Djurönäset, Stockholm

Välkomna till HTFs förbundsråd den 6-8 juni på PTK-skolan Djurönäset, Stockholm HTF genomför sitt årliga förbundsråd under tre sommardagar i juni. 80 ombud från hela landet representerar 159.000 medlemmar. Tisdagen den 6 juni Förbundsrådet inleds klockan 13.00 av förbundsordförande Holger Eriksson. Sture Nordh, TCOs ordförande håller anförande till förbundsrådet ca 13.45. Onsdagen den 7 juni Callcenter, bemanningsbranschen och IT - vad händer i de nya branscherna och hur förändrar de villkoren på arbetsmarknaden? Seminarium klockan10.30 Hur mycket orkar vi? Stress och utbrändhet Christina Doctare föreläser klockan 13.00 Frågan om ett nytt gemensamt förbund för HTF, SKTF och ST kommer att diskuteras på förbundsrådet. Onsdag klockan 15.15. Läs om utredningen på hemsidan med adress www.trionytt.com. Torsdagen den 8 juni På förmiddagen förrättas val av förbundsstyrelseledamöter som står i tur att väljas. Vad händer i de nya jobben? Näringsminister Björn Rosengren talar klockan 14.00. Motioner och stadgeändringsförslag Förbundsrådet ska behandla 24 motioner och stadgeändringsförslag där Förbundsstyrelsen föreslås ges möjlighet att utesluta medlemmar som agera i strid mot HTFs grundläggande demokratiska principer och respekten för alla människors lika värde. Handlingar till förbundsrådet finns att beställa hos Yvonne Meyer telefon 08-737 81 02. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/24/20000524BIT00820/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/24/20000524BIT00820/bit0002.pdf