Fulltecknad nyemission i Human Care HC AB (publ).

Fulltecknad nyemission i Human Care HC AB (publ). Nyemissionen i Human Care HC AB (publ) är nu fulltecknad. Detta innebär att de 500 000 aktier som huvudägaren Human Care Holding AB ställt till förfogande nu kommer att tas i anspråk. Teckningsperioden avslutas den 31 maj. Human Care är ett medicintekniskt företag och en av världens största producenter av taklyftssystem för vårdsektorn. Verksamheten startades 1993; idag finns Human Cares produkter förutom på den europeiska marknaden även i USA och Japan. Den organiska tillväxten har de senaste åren överstit 30 procent årligen, och företaget har varit mycket lönsamt ända sedan starten; historiskt sett har rörelsemarginalen varit minst 15 procent. Företaget befinner sig i en stark expansionsfas och kommer att noteras på Aktietorget 26 juni. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/25/20000525BIT00870/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/25/20000525BIT00870/bit0002.pdf