Human Care förlorade patenttvist.

Human Care förlorade patenttvist. Human Care förlorade patenttvisten mot Liko i Svea hovrätt. Hovrätten fann liksom tingsrätten att det svenska Roomepatentet skall ogiltigförklaras. Human Care skall betala Likos rättegångskostnader på cirka 300 000 kr. Beviljade patent i övriga världen berörs inte av domen utan dessa består. Det är för tidigt att bedöma om domen skall överklagas. Lund den 14 oktober 2003 Human Care HC AB ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/14/20031014BIT00340/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/14/20031014BIT00340/wkr0002.pdf