Nya styrelsen tillsatt i Human Care

4/5-2000 Nya styrelsen tillsatt i Human Care Styrelsen i Human Care HC AB har fått nytillskott; från att tidigare ha bestått av bolagets grundare (och tillika ägare), VD Per Nilsson och vVD Leif Sonesson, har styrelsen de senaste veckorna utökats med inte mindre än tre nya medlemmar. "Vi är mycket nöjda med styrelsens sammansättning", säger Per Nilsson, VD i Human Care. "Våra nya ledamöter besitter en mängd olika kompetenser inom olika områden, och jag är övertygad om att våra samlade erfarenheter kommer att vara till stor nytta för företagets fortsatta utveckling". Medlemmar i styrelsen är: Börje Andersson, Ordförande VD och koncernchef i Hexagon AB (publ) 1991- 2000 Ordförande i VBG AB (publ) Ledamot i Svedbergs AB (publ). Inger Larsson, Tidigare informationsansvarig i bl.a. Gambro AB och Malmöhus läns landsting. Uppdrag bl.a. Lund University Center of Health Economics, Röda Korsets Centralstyrelse och Sparbanken Finn. Bo Thorvinger, Advokat och civilekonom Delägare i advokatbyrån Justus Styrelseuppdrag i ett flertal bolag. Per Nilsson, VD i Human Care HC AB. Leif Sonesson, vVD i Human Care ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/13/20031113BIT00190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/13/20031113BIT00190/wkr0002.pdf