Husqvarna Group utser Fredrik Henriksson till Kommunikationschef

Fredrik Henriksson har utsetts till kommunikationschef (Vice President Corporate Communications) för Husqvarna Group. Fredrik är för närvarande kommunikations- och hållbarhetschef för Nordic Leisure Travel Group där bland annat Ving ingår. Han tillträder sin tjänst i mitten på november.

Fredrik blir därmed ytterst ansvarig för koncernens övergripande kommunikationsarbete, internt och externt. Husqvarna Group är en global ledare inom utomhusprodukter och innovativa lösningar för skog, park och trädgård. I koncernen, med omkring 13 000 anställda i 40 länder, ingår divisionerna Husqvarna, Gardena och Construction.

”Husqvarna Group har med sina 330 år en stark historia präglad av innovation och nytänkande. Jag ser fram emot att vara med och leda arbetet med att utveckla kommunikation och stärka koncernens varumärke ytterligare i den fortsatta resan inom hållbarhet, automation, data och inte minst skiftet till elektrifiering där utvecklingen går snabbt,” säger Fredrik Henriksson, Kommunikationschef.

Innan hans nuvarande jobb var Fredrik presschef på SAS. Tidigare har han med sig erfarenheter från Canon, fyra år som kommunikationschef på Indiska och sex år som PR-konsult inom Gullers Grupp.

För mer information, kontakta:
Husqvarna Group Pressavdelning +8 738 90 80