Inbjudan till presentation av Husqvarna Groups första kvartal 2020

Husqvarna Groups kvartalsrapport för det första kvartalet 2020 publiceras fredagen den 24 april kl. 08.00.

Husqvarna Group bjuder in investerare, analytiker och media till en telefonkonferens samma dag kl.10.00 där Henric Andersson, VD och koncernchef och Glen Instone, CFO kommenterar resultatet för det första kvartalet. Presentationen kommer att hållas på engelska och följs av en frågestund.

Rapport och presentationsmaterial kommer att finnas tillgängliga på: https://www.husqvarnagroup.com/en/investors

Information till deltagare:
För att delta i telefonkonferensen via telefon, vänligen ring in på något av följande nummer:

• SE: +46 8 505 583 55
  • UK: +44 333 300 9273
  • US: +1 833 526 8347

Telefonkonferensen kan följas direktsänt på:
https://husqvarna-group.creo.se/200424, och en inspelning kommer också finnas tillgänglig i efterhand.

För mer information, kontakta gärna:
Jenny Huselius, Manager, Corporate Communications and Investor Relations
+ 72 855 16 80 eller ir@husqvarnagroup.com

Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av innovativa produkter och lösningar för skogs-, park- och trädgårdsskötsel.
Sortimentet omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och åkgräsklippare. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrierna. Koncernens produkter och lösningar säljs främst under varumärkena Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah och Diamant Boart via fack- och detaljhandlare till konsumenter och professionella användare i mer än 100 länder. Nettoomsättningen 2019 uppgick till 42 miljarder kronor och koncernen har cirka 13 000 medarbetare i 40 länder.