Inbjudan till presentation av Husqvarna Groups tredje kvartal 2020

Husqvarna Group bjuder in till presentation av kvartalsrapporten klockan 10.00 CET tisdagen den 20 oktober 2020. Presentationen sker via en telefonkonferens som också sänds via Husqvarna Groups webbsida. Rapporten kommer att publiceras klockan 07.30 CET samma dag.

Rapporten för tredje kvartalet 2020 presenteras av Husqvarna Groups VD och koncernchef Henric Andersson tillsammans med CFO Glen Instone. Presentationen hålls på engelska och följs av en frågestund.

Tid: tisdag den 20 oktober 2020, klockan 10.00 CET.

Telefon:
Sverige: +46 8 505 583 59
UK: +44 333 300 9031
US: +1 833 526 8381

Länk till webbsändning: https://husqvarna-group.creo.se/201020

Investor Relations: Johan Andersson, Director, Corporate Communications and Investor Relations,  +46 702 100 451 eller ir@husqvarnagroup.com

Media: Åsa Larsson, Global Media and Sustainability Manager, +46 (0)8-738 90 80 eller press@husqvarnagroup.com

Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av innovativa produkter och lösningar för skogs-, park- och trädgårdsskötsel.Sortimentet omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och åkgräsklippare. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrierna. Koncernens produkter och lösningar säljs främst under varumärkena Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah och Diamant Boart via fack- och detaljhandlare till konsumenter och professionella användare i mer än 100 länder. Nettoomsättningen 2019 uppgick till 42 miljarder kronor och koncernen har cirka 13 000 medarbetare i 40 länder.