Jeff Hohler, President Consumer Brands Division, har oväntat avlidit

"Det är med stor sorg vi meddelar att Jeff Hohler idag plötsligt och oväntat avlidit", säger Kai Wärn, VD och koncernchef för Husqvarna Group. "Våra tankar går främst till Jeffs familj och de närmast honom i denna djupt tragiska stund. Jag kan inte nog uttrycka hur mycket vi uppskattade Jeff som person och kollega. Han var en fantastisk ledare och vi kommer att sakna honom väldigt mycket".

Jeff Hohler rekryterades 2015 som chef för Husqvarna Groups Consumer Brands Division och medlem i koncernledningen, efter en framgångsrik karriär hos Newell Rubbermaid, Inc. och Black & Decker Corporation.

Ytterligare information lämnas vid ett senare tillfälle.

08-738 90 80 eller press@husqvarnagroup.com

Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av innovativa produkter och lösningar för skogs-, park- och trädgårdsskötsel. Sortimentet omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och åkgräsklippare. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrierna. Koncernens produkter och lösningar säljs främst under varumärkena Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah och Diamant Boart via fack- och detaljhandlare till konsumenter och professionella användare i mer än 100 länder. Nettoomsättningen 2017 uppgick till 39 miljarder kronor och koncernen har cirka 13 000 medarbetare i 40 länder.