Påminnelse: Välkommen till Husqvarna Groups kapitalmarknadsdag i Huskvarna den 17 september 2019

Husqvarna Group bjuder in analytiker, investerare och mediarepresentanter till en kapitalmarknadsdag den 17 september i Huskvarna.

Talare under dagen kommer att vara Kai Wärn, VD och koncernchef, Glen Instone, CFO och andra medlemmar i koncernens ledningsgrupp. Programmet kommer också att erbjuda demonstrationer av koncernens produkter och lösningar samt en valfri rundvisning i tillverkningen av handhållna produkter.

För att delta, vänligen registrera er via följande länk: https://eventgo.se/project/hqcmd/ senast den 30 augusti 2019.

Det kommer även att vara möjligt att följa kapitalmarknadsdagen via live webcast.

Vi ser fram emot ert deltagande!

Charlotta Weberyd, Investor Relations +46 70 684 55 35
Johan Andersson, Director Group Corporate Communications and IR +46 702 100 451

Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av innovativa produkter och lösningar för skogs-, park- och trädgårdsskötsel. Sortimentet omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och åkgräsklippare. Koncernen är även ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrierna. Koncernens produkter och lösningar säljs främst under varumärkena Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah och Diamant Boart via fack- och detaljhandlare till konsumenter och professionella användare i mer än 100 länder. Nettoomsättningen 2018 uppgick till 41 miljarder kronor och koncernen har cirka 13 000 medarbetare i 40 länder.