Hybricon utser Mårten Fuchs till ny VD.

Styrelsen i Hybricon Bus System AB har idag utsett Mårten Fuchs till ny Verkställande Direktör från och med 2020-07-01. Nuvarande VD, Johan Suup, fortsätter som VD fram till 2020-06-30 och tillträder därefter en ny tjänst i Hybricon som Teknisk Chef. I sin nya roll kommer Johan, genom sin gedigna tekniska kompetens, fokusera på nordiska anpassningar av King Longs produktprogram och stödja säljprocessen genom att ta fram kundanpassade lösningar.

Mårten Fuchs har redan börjat arbeta i Hybricon med ansvar för affärsutveckling fram till han tillträder som VD. Mårten kommer närmast från Alo Tenneessee Inc. där han ansvarat för att flytta Ålö koncernens Nordamerikanska produktion och logistik center från Tennessee till South Carolina. Han har tidigare varit VD på Delete AB samt innehaft olika befattningar inom eftermarknad, produktion och inköp på Komatsu, Atlas Copco och Volvo.

Styrelsen vill tacka Johan Suup för fina insatser som VD i bolaget som utförts på ett lojalt och förtjänstfullt sätt.

Martin Rogersson, Styrelsens ordförande, +46 (0)70 524 68 32, martin.rogersson@hybricon.se

Vår affärsidé är att utveckla, sälja och leverera kollektivtransportsystem med Ultrafast charging® och depåladdade elbussar, samt därtill hörande service och eftermarknadstjänster. Bolagets kunder utgörs främst av kommuner och kollektivtrafikoperatörer. Ambitionen med varumärket är att signalera hållbarhet och omsorg om miljön, i kombination med tekniskt kunnande. Hybricons aktie är noterad på Spotlight Stock Market med kortnamnet HYCO. Vänligen se även www.hybricon.se.