Förhandling klar i Dals-Ed

Nu är förhandlingen mellan Hyresgästföreningen och Edshus AB klara. Ett tvåårsavtal träffades mellan parterna om en hyreshöjning på 0,6 procent för 2018 och lika mycket för 2019. Bolagets utgångskrav var 1,9 procent men till slut kunde parterna enas.

- Förhandling handlar om att kompromissa, men det blev en bra överenskommelse för båda parter, säger Hyresgästföreningens förhandlare Jakob Agirman.

Den nya hyran kommer att motsvara en hyreshöjning på 28,50 kronor i månaden för en lägenhet på 60 kvadratmeter.

Om oss

Hyresgästföreningen är en demokratisk medlemsorganisation för dagens och morgondagens hyresgäster. Vi är partipolitiskt obundna och har över en halv miljon hushåll som medlemmar. Det gör oss till en av Sveriges största folkrörelser och den främsta företrädaren för hyresgästerna.Vårt uppdrag är allas rätt till en god bostad till rimlig kostnad. Dessutom ska alla hyresgäster garanteras ett boende med trygghet, inflytande och gemenskap.