Hyresgästföreningen åter på barrikaderna i Växjö

Hyresgästföreningen går emot Växjö kommuns planer på utförsäljning av 2000 lägenheter, och mot 25 miljoner i utdelning till Växjö kommun.

Den blågröna majoriteten i Växjö kommun har i sin budget för 2016 beslutat att sälja ut 2000 av Växjöbostäders lägenheter. Dessutom har de beslutat att hyresgästerna via sina hyror ska ge en utdelning till kommunens kassa på 25 miljoner.

Hyresgästföreningen bjuder därför in hyresgäster och allmänheten till ett möte i IOGT-NTO- huset, Vattentorget 1 i Växjö, måndagen den 19 oktober klockan 18.00. Då kommer också politiker som kan svara på frågor.

– Hyresgästföreningen ställer sig inte bakom planer som försämrar för hyresgäster. Nu måste vi samla ihop oss, bilda opinion och manifestera för att vi ska lyckas stoppa planerna! säger Bo Karlsson, ordförande Hyresgästföreningen i Växjö.

Kontaktperson:
Bo Karlsson, Hyresgästföreningen i Växjö
Mobil: 0705-682657

.

Om oss

Hyresgästföreningen är en demokratisk medlemsorganisation för dagens och morgondagens hyresgäster. Vi är partipolitiskt obundna och har över en halv miljon hushåll som medlemmar. Det gör oss till en av Sveriges största folkrörelser och den främsta företrädaren för hyresgästerna.Vårt uppdrag är allas rätt till en god bostad till rimlig kostnad. Dessutom ska alla hyresgäster garanteras ett boende med trygghet, inflytande och gemenskap.