Hyresgästföreningen yrkar oförändrade hyror för Falkenbergs Bostads AB

Snart inleds förhandlingarna om nästa års hyror med Falkenbergs Bostads AB. Förhandlingarna omfattar 2515 lägenheter. Hyresgästföreningen yrkar att hyrorna inom Falkenbergs Bostads AB lämnas oförändrade för 2016.

– Fabo har bland annat en god ekonomi som har gynnats av det låga ränteläget, flera år av milda vintrar med utebliven snöröjning och låga olje- och elpriser. Med anledning av det ser vi inte några skäl till att hyrorna ska höjas, säger Jim Johansson, förhandlare på Hyresgästföreningen Norra Skåne.

För mer information kontakta:
Jim Johansson, förhandlare Hyresgästföreningen Norra Skåne, tel: 010-459 17 21.
Evalena Agertoft, förhandlingschef Hyresgästföreningen Norra Skåne, tel: 070-578 65 88

Om oss

Hyresgästföreningen är en demokratisk medlemsorganisation för dagens och morgondagens hyresgäster. Vi är partipolitiskt obundna och har över en halv miljon hushåll som medlemmar. Det gör oss till en av Sveriges största folkrörelser och den främsta företrädaren för hyresgästerna.Vårt uppdrag är allas rätt till en god bostad till rimlig kostnad. Dessutom ska alla hyresgäster garanteras ett boende med trygghet, inflytande och gemenskap.