Ytterligare hyresuppgörelse i privata beståndet i Örebro

Hyresgästföreningen har gjort ytterligare en hyresuppgörelse i det privata beståndet i Örebro. Emil P & CO höjer hyrorna med 0,8% från och med 1/1-2017. De har cirka 110 lägenheter i Örebro.

- Vi har nu gjort upp med ytterligare en hyresvärd i Örebro på 0,8%, den fjärde uppgörelsen efter den vi gjorde med Fastighetsägarföreningen. Det är kul att uppgörelsen får ringar på vattnet så att säga, och att fler hyresvärdar gör upp innan ÖBO är klara, det är ett tydligt tecken på att förhandlingssystemet fungerar, säger Hyresgästföreningens förhandlare Marcus Johansson.

För mer info:

Marcus Johansson, förhandlare på Hyresgästföreningen 010-4591613

Om oss

Hyresgästföreningen är en demokratisk medlemsorganisation för dagens och morgondagens hyresgäster. Vi är partipolitiskt obundna och har över en halv miljon hushåll som medlemmar. Det gör oss till en av Sveriges största folkrörelser och den främsta företrädaren för hyresgästerna.Vårt uppdrag är allas rätt till en god bostad till rimlig kostnad. Dessutom ska alla hyresgäster garanteras ett boende med trygghet, inflytande och gemenskap.