Hedin Bil har tillträtt Ivars Bil i Östersund

Under helgen som gick tog Hedin Bils dotterbolag, Bavaria Sverige Bil över driften av BMW och Nissanåterförsäljaren Ivars Bil i Östersund.

Göteborg, den 3 september 2018

Den 31 augusti 2018 tillträdde I.A. Hedin Bil AB, genom dotterbolaget Bavaria Sverige Bil AB, BMW och Nissanåterförsäljaren Ivars Bil i Östersund. Under helgen tog Bavaria över driften.

Ivars Bil i Östersund omsatte 105 miljoner SEK 2017 och har en försäljning om ca 350 bilar/år. Överlåtelsen berör 16 anställda.

Bavaria är den del av Hedin Bil som säljer bilmärkena BMW och Mini och ingår i Hedin Bil-koncernen sedan september 2017. Utvecklingen för Bavaria i Norrland har varit stark, och man har förvärvat anläggningar både i Skellefteå och Luleå. Östersund är alltså den tredje anläggningen Bavaria förvärvar i norr inom kort.

Ivars Bil AB fortsätter att bedriva verksamhet i Hoting, Sollefteå och Storuman där man representerar märkena Nissan, Subaru och Citroën.