Christer Magnusson ny styrelseordförande i Nocom

Christer Magnusson ny styrelseordförande i Nocom Styrelsen i Nocom AB (publ) har utsett Christer Magnusson till ny ordförande. Anders Jonson, grundare av företaget och styrelseordförande sedan april 2001, kvarstår i styrelsen. Bakgrunden till förändringen är att Anders Jonson tillträder en post som ansvarig för Nocom Innovation, där företaget nu samlar verksamheten i Travelutions och drifthallen e- channel center samt den mobila verksamheten, med bland annat intressebolaget Mobile Relations AB, som ägs gemensamt av Vodafone och Nocom. - Förändringen innebär en fortsatt renodling av vår kärnverksamhet, den framgångsrika programvaruverksamheten, där vi har en stark kundbas och en etablerad marknadsposition. Christers engagemang och ledarskapskompetens är viktiga i den pågående förändringsprocessen, säger Stefan Skarin, vd, Nocom. Christer Magnusson valdes in i styrelsen i april 2001. Han har haft styrelseuppdrag för flera storföretag, bland annat Vingresor, H&M, Dagab, Taxi Kurir och SJ, och arbetar med ledarskapsutveckling i det delägda företaget Perlan Dialog & Ledarskap. - Jag ser fram emot min nya roll i styrelsen. Både företagsledning och styrelse arbetar intensivt för att bygga ett stabilt företag med god lönsamhet, säger Christer Magnusson. - Genom Nocom Innovation får företagets utvecklingsområden möjlighet att bli framgångsrika - dels genom att bygga vidare på det delägarskap som finns, dels genom att söka nya vägar att utveckla verksamheten på bästa sätt. I Nocoms styrelse ingår Monica Caneman, Curt Egerot, Anders Jonson och Christer Magnusson. För ytterligare information kontakta: Christer Magnusson, styrelseordförande, Nocom mobil: 0708 - 55 34 77 e-post: cm.fardledning@telia.com Stefan Skarin, vd, Nocom mobil: 0708 - 65 10 05 e-post: stefan.skarin@nocom.se Nocom AB (publ) är ett innovativt IT-företag med huvudkontor i Uppsala. Företaget erbjuder IT-lösningar med inriktning på integration av affärskritisk information. Nocom har cirka 85 anställda och finns representerat i Sverige, Norge och Finland. Företaget grundades 1985 och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (NOCM B). Läs mer på www.nocom.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/24/20020924BIT00180/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/24/20020924BIT00180/wkr0002.pdf