Vodafone tecknar treårigt service- och driftavtal med Nocom

Vodafone tecknar treårigt service- och driftavtal med Nocom Nocom avyttrar sina 49 procent av aktierna i intressebolaget MR Mobile Relations till Europolitan Vodafone AB, som därmed äger samtliga aktier i bolaget. I samband med affären har Vodafone tecknat ett treårigt drift- och serviceavtal med Nocom, avseende företagstjänsten Vodafone SMS Pro. Med denna tjänst kan företag enkelt nå ut med SMS till alla svenska mobilkunder, via ett enda gränssnitt och utan att behöva ta hänsyn till vilken operatör mottagaren har. - Det här förstärker vår goda relation med Vodafone, säger Stefan Skarin, vd på Nocom. - I Nocom e-channel center har vi all den kunskap och erfarenhet som krävs för att hantera marknadens mest avancerade lösningar. Den här affären är ett viktigt erkännande för oss som långsiktig driftpartner av affärskritiska system. SMS Pro är en av Vodafones företagstjänster, och ger möjlighet att utnyttja både SMS och Premium SMS för olika tjänster till kunder. Bland kunderna finns Vasaloppet, Connex, PracticeWorks, ManagerZone, Citytidningen, Metro och LunarWorks. För mer information kontakta: Stefan Ström, finansdirektör, Nocom AB mobil: 0708 - 65 10 68 e-post: stefan.strom@nocom.se Bo Karlsson, platschef, Vodafone Sverige mobil: 0708 - 33 10 06 e-post: bo.karlsson@vodafone.se Nocom AB (publ) är ett innovativt IT-företag, med ett erbjudande riktat såväl direkt till företag som till partners och återförsäljare. Företaget är inriktat på IT-lösningar inom integration, infrastruktur, analys, säkerhet och utvecklingsverktyg. Erbjudandet omfattar marknadsledande programvaror med support, underhåll, expertstöd och utbildning. Drifthallen, e-channel center, erbjuder avancerade driftlösningar för affärskritiska system. Kunderna är främst stora och medelstora företag på den nordiska marknaden. Nocom har cirka 80 anställda och finns representerat i Sverige, Norge och Finland. Företaget grundades 1985 och är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (NOCM B). Läs mer på www.nocom.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/01/20030401BIT00650/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/01/20030401BIT00650/wkr0002.pdf