Meddelande till aktieägarna i IAR Systems AB (publ)

Report this content

Nocom AB (publ) (”Nocom”) äger, direkt och indirekt genom dotterföretaget TurnIT AB (publ) mer än 90 procent av aktierna och rösterna i IAR Systems AB (publ) (”IAR Systems”). Då överenskommelse om inlösen inte har kunnat träffas med övriga aktieägare har Nocom hos styrelsen i IAR Systems skriftligen den 29 mars 2005 begärt att tvisten hänskjuts till skiljemän samt till skiljeman utsett civilekonomen Ragnar Boman. Styrelsen i IAR Systems anmodar härmed jämlikt 14 kap. 32 § aktiebolagslagen (1975:1385) samtliga aktieägare i IAR Systems att skriftligen till styrelsen i IAR Systems AB (publ), Box 23051, 750 23 Uppsala, uppge sin skiljeman, senast två veckor från dagen för denna kungörelse. Har inte samtliga i aktieboken införda aktieägare inom ovan angiven tid uppgivit en gemensam skiljeman, kommer styrelsen i IAR Systems att hos Uppsala tingsrätt begära förordnande av god man med uppgift att hos tingsrätten ansöka om förordnande av skiljeman i inlösenstvisten samt att i övrigt i denna tvist bevaka frånvarande aktieägares rätt. ______________________________ Uppsala den 31 mars 2005 IAR SYSTEMS AB (publ) Styrelsen