IBS affärssystem slår rekord i ordervolym med 2,9 miljoner order i timmen

IBS affärssystem slår rekord i ordervolym med 2,9 miljoner order i timmen Öppnar upp ny storföretagsmarknad IBS offentliggör idag branschens högsta siffror för ordervolymer som kan hanteras av ett affärssystem på en IBM iSeries server. I en s.k. benchmarktest registrerades 2,9 miljoner kundorder under en timme med IBS affärssystem ASW. Den genomsnittliga svarstiden var 0,04 sekunder. Testen genomfördes på ett IBM-laboratorium med en iSeries modell 840. Siffrorna är högre än någon annan leverantör av affärssystem tidgare har kunnat visa på motsvarande datormodeller. "Detta är en betydelsefull prestation av IBS programvara i kombination med IBM eServer iSeries," säger John Reed, Director of Product Marketing and Management, IBM eServer iSeries. "Siffrorna är väldigt imponerande. Det är ännu ett bra exempel på den enastående prestandan och skalbarheten hos en av IBMs främsta transaktionsservrar. IBM eServers iSeries produktlinje täcker en rad modeller som betjänar allt från några få användare ända upp till flera tusen." "Vi vet att vi så gott som alltid har bättre prestanda än andra programvaruleverantörer när det gäller höga transaktionsvolymer," säger Magnus Wastenson, Marknadsdirektör för IBS-koncernen. "Denna test av den senaste releasen av vår programvara för handel och varuförsörjning visar att vår kapacitet att hantera höga transaktionsvolymer är 2-3 gånger större än våra konkurrenters. Det öppnar nya affärsmöjligheter inom företag med stora volymer. Det är t.ex. branscher som läkemedel, livsmedel, fordonskomponenter och elektronik. I stället för att använda skräddarsydda, dyrbara lösningar på stordatorer kan våra kunder göra stora kostnadsbesparingar och få högre produktivitet i affärsverksamheten." "IBS affärssystem har en specifik design för att hantera stora ordervolymer och snabba leveranser", säger Staffan Ahlberg, VD för IBS. "Vår programvara är också mycket skalbar. Även på en mindre iSeries server modell 820 med mer än 200 användare kan vi med lätthet hantera mer än 100.000 order per timme. AMR Research rankar IBS som världens ledande leverantör av lösningar för s.k. supply chain execution. Den här kapaciteten att hantera extremt stora ordervolymer kommer att ge oss många ny intressanta affärsmöjligheter", säger Staffan Ahlberg. För mer information, vänligen kontakta: Magnus Wastenson, Staffan Ahlberg, VD för IBS AB Marknadsdirektör, IBS AB Tel: +46 (0)8 627 2420, Tel: +46 (0)8 627 2515, +46 (0)70 627 2420 +46 (0)70 627 2515 staffan.ahlberg@ibs.se magnus.wastenson@ibs.se IBS AB med huvudkontor i Stockholm är noterat på Stockholmsbörsen. Koncernen, som omsätter 2,5 miljarder kronor, är en världsledande leverantör av programvaror och tjänster för handel och varuförsörjning för stora och medelstora företag. IBS har ca 2 250 medarbetare och ca 5 000 kunder i mer än 40 länder. Bland IBS kunder finns företag som ABB, Ciba Vision, Galenica, Henkel, Miele, Royal Scandinavia, Nautors Swan och Volvo. Information om IBS finns på http://www.ibs.se Information om IBM eServer iSeries finns på http://www.ibm.com/eserver. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/26/20011126BIT00230/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/26/20011126BIT00230/bit0001.pdf