IBS lanserar nytt IT-system för läkemedelsdistribution

IBS lanserar nytt IT-system för läkemedelsdistribution IBS har lanserat sin nya programvara för läkemedelsdistribution, IBS Pharma, internationellt. Systemet som kallas IBS Pharma är speciellt utvecklad för grossister och distributörer av läkemedel, och bygger på IBS erfarenheter från en mängd installationer hos läkemedelsdistributörer runt om i världen. Programvaran är specifikt designad för att möta de avancerade krav som läkemedelsdistributörer har beträffande hantering av höga transaktionsvolymer, snabba kundleveranser, spårbarhet, säkerhet och tillgänglighet. Inom alla dessa områden är IBS en ledande aktör. "Vi har noterat en snabbt växande efterfrågan på industrispecifika lösningar," säger Magnus Wastenson, Marknadsdirektör för IBS-koncernen. "IBS Pharma är vår senaste produkt inom detta marknadsområde. Läkemedelsdistribution en av de mest avancerade branscherna inom distribution och varuförsörjning. Den globala marknaden för läkemedelsdistribution överstiger 220 miljarder dollar per år, och är därför speciellt interessant för IBS." Programvaran IBS Pharma täcker alla viktiga processer inom läkemedelsdistribution, från orderhantering, e-handel, lagerstyrning, inköp, logistik, ekonomistyrning och affärsanalys. Programvarans funktionalitet är specifikt utformad för läkemedelsdistribution. IBS Pharma kan hantera mer än 2 miljoner order per timme. IBS Pharma är baserad på IBS framgångsrika programvara ASW, release 4.50. IBS Pharma säljs och installeras via IBS internationella nätverk av dotterbolag och affärspartners. IBS har inrättat ett särskilt kompetenscenter för IBS Pharma vid IBS GmbH i Hamburg, Tyskland. För mer information, vänligen kontakta Magnus Wastenson Marknadsdirektör,IBS AB Tel: +46 (0)8 627 2515 Mob: +46 (0)70 627 2515 magnus.wastenson@ibs.se John O'Connor Försäljniingsdirektör, IBS AB Tel: +46 (0)8 627 2554 Mob: +46 (0)70 627 2554 john.oconnor@ibs.se Andre Grigjanis VD, IBS Germany, Tel: +49 (40) 514 51 138 andre.grigjanis@ibsde.de IBS AB med huvudkontor i Stockholm är noterat på stockholmsbörsen. Koncernen är en världsledande leverantör av programvaror och tjänster för handel och varuförsöjrning för stora och medelstora företag. IBS har ca 2 250 medarbetare och ca 5 000 kunder i mer än 40 länder. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/19/20011119BIT00840/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/19/20011119BIT00840/bit0002.pdf