IBS och IBM lanserar gemensam Supply Chain-lösning

IBS och IBM lanserar gemensam Supply Chain-lösning IBS och IBM lanserar i dagarna en ny integrerad lösning som enkelt och kostnadseffektivt kan hjälpa företag att automatisera sin handel och varuförsörjning. Erbjudandet består av IBS programvaror och en för IBS speciellt anpassad serverdator. IBM eServer, som optimerats för IBS programvaror, erbjuder grossister och tillverkare en paketlösning för handel och varuförsörjning. Lösningen, som är mycket tillförlitlig, skalbar och kostnadseffektiv, är både lätt att implementera och enkel att underhålla. Den hjälper företag att automatisera efterfrågestyrda varuförsörjningsprocesser och att vinna konkurrensfördelar genom förbättrad effektivitet i verksamheten. "Det nya integrerade erbjudandet är särskilt anpassat för grossister och säljande bolag i internationella koncerner", säger Magnus Wastenson, marknadsdirektör för IBS-koncernen. "Det är en mycket attraktiv lösning för medelstora och små företag, eftersom den integrerar IBS världsledande programvara för supply chain execution med IBMs kraftfulla nya generation av eServrar." "Mer än någonsin tidigare har medelstora företag behov av kostnadseffektiva integrerade lösningar som är lätta att installera och hantera," säger Kim Stevenson, vice president, IBM eServer iSeries marketing operations. "Genom att gå samman med ledande systemleverantörer som IBS kan vi erbjuda kunderna säkra skalbara lösningar till ett konkurrenskraftigt pris, och därmed hjälpa dem att förenkla sin e-handel och få snabbare avkastning på sin investering, jämfört med andra konkurrerande lösningar som inte är fullt integrerade." Den nya servern ingår i IBMs strategi att leverera prisvärd, lättinstallerad och integrerad hårdvara och systemlösningar som hjälper kunderna hantera sin e-handel till lägre kostnad och med mindre krångel. Den nya IBM/IBS-lösningen ingår i IBM eServer iSeries Powered by WebSphere, som ett led i denna strategi. Om man tar medelstora och små företag (med upp till 1 000 anställda) som exempel, beräknar IBM att dessa kommer att representera 52 procent av hela den globala servermarknaden år 2004. Den totala IT-marknaden för denna målgrupp uppgår till mer än 300 miljarder dollar. Kunderna beräknas lägga ca två tredjdelar av dessa pengar på lösningar som ger sanbb avkastning på gjorda investeringar. IBM eServer för IBS kommer att marknadsföras gemensamt runt om i världen via IBM, IBS dotterbolag samt IBS nätverk av affärspartners. Leverans kan påbörjas i slutet av november. För mer information, vänligen kontakta: Staffan Ahlberg, VD, IBS AB Björn Bontin, Finansdirektör Tel. +46 (0)627 2420, och IR-chef, IBS AB +46 (0)70 627 2420 Tel: +46 (0)8 627 2402, +46 email: staffan.ahlberg@ibs.se (0)70 627 2402 email: bjorn.bontin@ibs.se Magnus Wastenson, Marknadsdirektör, IBS AB Tel: +46 (0)70 627 2515 email: magnus.wastenson@ibs.se IBS AB, med huvudkontor i Stockholm, är noterat på Stockholmsbörsen. Koncernen är en världsledande leverantör av Internet-baserade programvaror och tjänster för handel och varuförsörjning för stora och medelstora företag. IBS har ca 2 250 medarbetare och ca 5 000 kunder i mer än 40 länder. Mer information om IBS finns på http://www.ibs.se Mer information om IBM eServer finns på http://www.ibm.com/eserver. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/05/20011105BIT00610/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/05/20011105BIT00610/bit0001.pdf