IBS säljer affärssystem till Nordens största bussbolag

IBS levererar affärssystem till Skandinaviens största bussbolag IBS har tecknat avtal om leverans av sitt affärssystem ASW4 till Skandinaviens största bussbolag Concordia Bus, där bland annat Swebus ingår. Ordern är i inledningsfasen värd ca fyra miljoner kronor. - IBS system är väl anpassat för våra behov, mycket tack vare att det är utvecklat för att klara hårda krav på supply chain management, säger Vasant Mistry, finansdirektör på Concordia Bus. ASW4 är en plattform som ger oss möjlighet att växa och utveckla Swebus och Concordia, inte bara i Sverige, Norge och Finland, där vi är verksamma idag, utan även på nya marknader. De viktigaste systemfunktionerna för Swebus och de övriga företagen i Concordia-gruppen är inköps- och lagerhantering, service och underhåll samt ASW4s analysverktyg. Systemet kommer att knyta samman Swebus depåer, verkstäder och lagerplatser runt om i Sverige, Finland och Norge. Bara i Sverige har Swebus ca 3000 bussar, drygt 50 verkstäder och 70 depåer. Sammanlagt kommer 200 personer att arbeta med ASW-systemet i de nordiska länderna. - ASW är utvecklat för att klara en modern och effektiv hantering av hela försörjningskedjan med inköp, lager och uppföljning, säger Peter Hörwing, VD för IBS Sverige. Avtalet med Concordia och Swebus är ett av många kundavtal inom fordonsindustrin och transportsektorn. Dessa har stora krav på decentraliserad verksamhet, lager med många artiklar och stor omsättning, säger Peter Hörwing. IBS AB med huvudkontor i Stockholm är noterat på stockholmsbörsen. Koncernen är en världsledande leverantör av Internet-integrerade affärssystem och konsulttjänster. Företaget, som omsätter ca 3 miljarder kronor, har ca 2 400 medarbetare och ca 5 000 kunder i över 40 länder. För mer information: Magnus Wastenson, Marknadsdir., Peter Hörwing, VD IBS Sverige AB IBS AB Tel: 08 627 25 15 eller Tel: 08-627 23 00 eller 070 627 25 15 070 559 36 60 Email: magnus.wastenson@ibs.se Email: peter.horwing@ibs.se Pressansvarig: Marie Louise Cassel, tel. 08 627 24 29 eller 070-627 24 29. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/29/20000529BIT00660/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/29/20000529BIT00660/bit0002.pdf