Information från IBS angående kvartalsrapport och telefonkonferens

Information från IBS angående kvartalsrapport och telefonkonferens IBS kvartalsrapport för perioden januari-mars 2003 offentliggörs den 29 april 2003 ca kl 08.00. Kvartalsrapporten kommenteras i en efterföljande telefonkonferens för kapitalmarknadens aktörer (s.k. call-in conference) kl 10.00. Anmälan till telefonkonferensen sker till Kerstin Sandberg, tel. 08-627 2401 eller kerstin.sandberg@ibs.se Medverkande från IBS är Magnus Wastenson, VD, Per-Arne Sendrén, vVD och finansdirektör samt Gustaf Lindgren, vVD och marknadsdirektör. IBS AB är en ledande leverantör av affärssystem för varuförsörjning, ekonomistyrning och hantering av kundrelationer, riktade främst till distributörer och tillverkande företag. IBS huvudsakliga fokus är på medelstora och stora grossister samt säljande och tillverkande företag inom internationella koncerner, speciellt sådana verksamma inom läkemedel, elektronik, industrikomponenter, fordonsindustri, maskiner, industriella förnödenheter och konsumentkapitalvaror. IBS har av AMR Research rankats som den ledande leverantören av programvaror och tjänster för supply chain execution. IBS har ca. 5000 kunder, bland andra ledande företag såsom Volvo, Miele, Nautor Swan, Nintendo of Europe, Galexis, Ciba Vision, Maxell, ABB, Expert, Cartier och Lear Corporation. För mer information, besök gärna www.ibs.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/24/20030424BIT01440/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/24/20030424BIT01440/wkr0002.pdf