Blodcentralerna tar hjälp av ICA för att värva blodgivare

Blodcentralerna tar hjälp av ICA för att värva blodgivare Nu är det dags att promenera, jogga eller springa Blodomloppet. Blodcentralerna genomför, tillsammans med ICA, blodgivaraktiviteter. Syftet är att uppmärksamma behovet av fler blodgivare. Blodomloppet är en serie motionslopp och ett samarrangemang mellan en idrottsförening på orten och den lokala blodcentralen. Åtgången på blod är stor under hela året. Blod är en färskvara som bara kan lagras i 6 veckor - För att vi skall kunna upprätthålla en bra sjukvård även under sommaren är det viktigt att de blodgivare som har möjlighet kommer och lämnar blod, säger Lena Haglund, Blodcentralerna. Satsningen på Blodomloppet, loppet med dubbla syften - motion och medmänsklighet, ingår i ICAs ambition att öka medvetenheten om mat och motion. Alla ICA-kundkortsinnehavare får 25 procent rabatt på startavgiften. [REMOVED GRAPHICS]Butiksaktiviteter har genomförts inför loppet. Blodomloppet äger rum i Stockholm den 12 juni 2002 Start: Djurgårdsbrunns Värdshus kl 18.30/19.00 Mål: Djurgårdsbrunns Värdshus Arrangör:IFK Lidingö, tfn 08 765 26 15 Blodomloppet genomförs i år på följande orter: Hudiksvall, Linköping, Göteborg, Stockholm, Uppsala, Jönköping, Örebro och Malmö. Totalt finns det 11 blodbussar i landet. För ytterligare information gå in på www.blodomloppet.com eller kontakta: Lena Haglund, Blodcentralerna, tfn 08 517 759 05, 070 484 13 90 Peter Wigstein, ICA Handlarnas AB, tfn 08 585 502 06 / 070 855 26 26 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/10/20020610BIT00010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/10/20020610BIT00010/wkr0002.pdf